Блог

ЗВЕЗДАРИН НАСМЕЈАНИ ТИМ ЗА ДОБРОДОШЛИЦУ

21.02.2021.
razvodnice_u publici

Од тренутка када закорачите у Звездара театар до момента када узмете капут из гардеробе, ту су разводнице које воде рачуна да ваш доживљај у позоришту буде један од оних који ће те са задовољством препричавати пријатељима. Са девојкама које публика среће у Звездара театру и обично их с правом доживљава као домаћице позоришта, разговарали смо о послу разводнице и изазовима с којима се сусрећу пред, током и после извођења представе.

Маријана, са најдужим стажом у Звездари (чак две деценије), уводи нас у причу о свом послу, уз колегинице Нађу, Невену, Јовану, Сашу, Љиљану и Марију, које су годинама остале верне театру под звездама и послу који им се, како кажу „увукао под кожу“.



Ако посматрамо ваш посао у ширем контексту, како бисте га описале?

Ово је посао који подразумева рад са људима, и као такав носи одређену одговорност која обухвата комуникацију и усмеравање публике од момента њеног уласка у позориште до последњег аплауза. Укратко, описале бисмо га као динамичан, занимљив и едукативан. Већини нас ово је додатни посао који радимо годинама с љубављу и посвешћеношћу коју је и нама несебично пружио Звездара театар. Мислимо да се та љубав осећа и преноси и на публику.

Како изгледа припрема за извођење једне представе из угла разводница? Шта је ваш задатак?

Наш посао је тимски рад и свака од нас има своја задужења која се медјусобно допуњују. Публика улази у салу тек када се заврше све потребне припреме, и након договора са инспицијентом и глумцима. Координирамо сваки минут пре него што се светла угасе, а потом се концентришемо на то да се не користе телефони, не снима представа и не разговара током извођења. И ту није крај. Кад се завеса спусти, бринемо да сваки појединац безбедно напусти салу, посебно у условима епидемије, када је јако битно да се маска држи правилно и све док се не напусти фоаје позоришта.

Звездара театар важи за позориште са најбољим комедијама у граду. Коју комичну сцену из стварног живота и сусрета са публиком бисте издвојили?

Свакако Звездара театар важи за позориште са најбољим комедијама у граду, што се огледа у великој посећености. Те комичне ситуације су неретко присутне и ван сцене, а неке од нама симпатичих су реакције људи који су дошли у позориште погрешног датума и јако маштовити изговори када касне.

Како би најједноставније представиле посао којим се бавите некоме ко први пут посећује позориште?

Посао разводнице обухвата рад на гардероби, рад у сали (помоћ публици да надје своје место) и брига и безбедности публике у току трајања представе, као и да све протекне у најбољем реду, без ометања глумаца. То је леп посао који нам омогућава да једну представу одгледамо више пута и да је у зависности од расположења и доживимо на различите начине. Имамо ту привилегију да гледамо представе више пута, па се неретко дешава и да реплике из нама омиљених комада користимо и у свакодневној комуникацији.



Колико је период прошле и ове године, за време трајања епидемије, био изазован за вас и у ком смислу?

Био је изузетно изазован на више начина. Сувишно је причати како је на нас утицао период када позориште није радило. Када смо коначно почели са радом, сусрели смо се са новим проблемима. Нова ситуација захтевала је нова задужења, како би се испоштовале епидемиолошке мере (мерење температуре, дезинфекција руку, скретање пажње на одржавање дистанце, ношење маски). Као и за све у животу, 100 људи 100 ћуди. Иако је наглашено да је ношење маски обавезно, постоје изузеци који имају примедбе на то, као и на мерење температуре, буне се и морају бити више пута опоменути да поштују мере.

Да ли постоје посебни захтеви публике приликом посете позоришту?

С обзиром да су разводнице препознате као домаћице позоришта, нормално је да своја запажања и примедбе упућују нама. То су најчешће проблеми паркирања, захтеви за бољим места у сали, иако су свесно купили удаљенија места, или су купили распарне карте, а желе да седе заједно. Трудимо се да решимо све што је до нас и испоштујемо сваког посетиоца. Знамо да утисак који понесу из позоришта није једино комад који су погледали, већ и како смо их дочекали и испратили кући.

Коју ситуацију памтите као на први поглед нерешиву из сусрета са публиком?

Једна од нерешивих ситуација била је када је гледалац у сред представе устао са свог седишта и почео да гласно добацује глумцу, а затим бацио новчаник у његовом правцу. Без обзира на дежурну разводницу у сали и дежурног представе, који су моментално реаговали, било је јако тешко успоставити мир у сали без ометања представе и публике.

Када бисте требале да издвојите пар коментара публике који су вам посебно драги, то би били….?

Захвуљују нам на информацијама о представама, похваљују љубазност, пословност и излажење у сусрет у већини ситуација. Верујемо да публика цени и воли начин на који је се опходимо према њој, а у прилог томе говоре и појединци које препознајемо да су се више пута враћали нашем позоришту.


Фото: приватна архива