Блог

Мали али уиграни тим продаје Звездара театра

04.07.2024.
IMG 27750351a06108451ada9e3efb8740f2 V

Продаја позоришних карата – како то једноставно и лако звучи, а заправо је супротно.

Нећу вам откривати све детаље тог посла, јер их је превише. Само оно основно, за кроки.


„Звездара театар" се сегментом продаје бави веома озбиљно. Разлога је више, а један од кључних лежи у чињеници да наше позориште највећим делом живи и опстаје од сопствених прихода - 70% њих је са благајне. Неколико година уназад позоришна благајна се не налази само у Милана Ракића 38, већ и у виртуелном свету – онлајн куповина улазница бележи евидентан раст из месеца у месец. За илустрацију само поменућу да се наше најтраженије представе распродају буквално одмах по објављивању репертоара, у року од три до пет минута. Управо због овога често се, неких 99% радног времена, сусрећем са неверицом публике, питањим како је тако нешто могуће…али о томе касније.


Ксенија са колегиницама из маркетинга, Зојом и Слађаном

Фото: Бошко Карановић


Мали, али уиграни тим

Репертоар „Звездара театра" се по правилу објављује између 20. и  25. у месецу за наредни и тај период нам је увек веома ужурбан. Првог дана продаје улазница увек је другачије. Звоне телефони, жури се ходницима…буде толико посла да се поред нас три, искусних колегиница Сузане и Марије, које смо директно укључене у продају, ангажујемо још запослених. Тако се последњих месеци догађало да нас буде чак шест. Напомињем „чак”, јер ако узмемо у обзир да у Звездарином сталном саставу има 18 људи, укључивање трећине колектива у одређен посао није занемарљиво.

Ред испред билетарнице на дан објаве репертоара знао је да се протегне до оближње Шесте београдске гимназије. Последњих месеци је ипак нешто краћи, јер – виртуeлна благајна ради пуном паром! Онлајн купаца је толико да из месеца у месец обарамо рекорде, а интересовање за поједине представе буде толико да и поред успоравања система до ког доводи енормна посета, наша публика буквално почисти улазнице за сва извођења „Књиге о Милутину", „Осаме" и „Воза". Једино што нам тих дана преостаје јесте да понављамо: Не, нема више слободних улазница. Не, заиста нема. Можете пратити на сајту, у случају да неко одсутане од својих улазница, оне ће бити враћене у продају, па ћете моћи да их купите.

Најтеже је све ово објаснити када је у питању „Књига о Милутину". Представа се игра од 11. новембра 2021. године и поред фантастичног броја извођења (било је месеци када је на Новој сцени извођена и по осам пута, плус по неколико гостовања), бележи раст на свим пољима.



Обострана неверица

Управо је због интересовања за ову монодраму систем за онлајн куповину имао потешкоћа у функционисању неколико пута. Први пут то се догодило у априлу 2023. године. Тај дан и даље памтим по томе што сам непрекидно радила рашчишћавајући све ситуације које је успоравање система произвело. Слична ситуација се поновила пола године касније, али тада сам већ имала претходно искуство иза себе и било је, условно речено, нешто лакше.

Када ме људи питају како изгледа мој посао у тим данима, али и неким другим, кажем да сам фактички задужена за тријажу – сваки пут када нам се купац обрати, сагледам конкретан случај и ако решење није из мог домена, прослеђујем га на даље решавање рачуноводству, ИТ сектору…

Умор у тим данима ми не пада толико тешко као моменти када нас неко ко је у потпуној неверици сасвим неосновано и неправедно „прозове", тврдећи да није могуће да улазнице плану толиком брзином. А могуће је! Страница продаје нам изгледа отприлие као да је неко пустио гигантске скакавце у графички приказ представа и места само нестају пред очима. Муњевито. Док сте трепнули, или кликнули, већ је неко заузео ваша места. Ова чињеница је код мене (а мислим да нисам усамљена у томе) изазвала једнаку неверицу, али и задовољство. Ово потоње је највеће у ситуацијама у којима успем да изналажењем решења обрадујем особу која се обратила за помоћ, информацију, сугестију…


Један уобичајени дан на послу након пуштања карата у продају


Низ побољшања у систему рада

Све поменуте ситуације, колико год непријатне биле и по публику и по нас, изнедриле су много доброга, попут пресељења на нове брже сервере, те читав низ активности које су унапређивале систем продаје са сваком новом таквом епизодом…У коначници довело је и до појаве корисничке подршке, чему је, чини ми се, највише допринело баш дешавање из априла 2023. године.

Ударних дана продаје, приликом позива благајне, на једну од пет линија које звоне симултано, јавиће вам се мој глас, често промукао услед непрекидног причања. Поред уобичајеног примања резервација за улазнице одговарам и на разна питања, од којих су многа баш из домена подршке корисника – почев од најједноставнијих питања корисника мање навиклих на онлајн куповину, до решавања озбиљнијих проблема. Чини се једноставно? Није. Али на крају дана задовољство је наше јер смо помогли десетинама људи.

Није свако зло за зло, рекла би Јасна Новаков, наша извршна директорка.

Нераскидива повезаност два начина продаје

Сва побољшања система за онлајн куповину директно су се одразила и на продају на билетарници. Мањи број, но далеко од занемарљивог, долази у Милана Ракића, јер за већину наших представа постоји могућност резервације улазница. Поред „намерника" који долазе да преузму своје карте, ту су и људи који су у пролазу или станују у близини. Долазе они којима је овај начин куповине и даље ближи, као и представници фирми и образовних и других установа који купују улазнице за своје тимове.

„Звездара театар" за публику неће радити преко лета, али ми Звездарци ћемо имати пуне руке посла како бисмо спремни дочекали јубиларну 40. сезону 2024/25. и наше посетиоце, како оне верне дуги низ година, тако и оне нове, надамо се млађе нараштаје.

Аутор: Ксенија Каписода


IMG 53e89c28ef7d32acaf845e221a5c0c3c V