Vesti

ВЕРУЈЕМ ДА ЋЕ ПОЗОРИШТЕ ПРОНАЋИ СВОЈ НОВИ МОДУС ВИВЕНДИ

 

Стручна трибина под називом Култура версус корона, одржана је у Омладинском позоришту Дадов, у организацији Секретаријата за културу Града Београда, а могла се пратити и путем лајв стриминга на линку. О опстанку фестивала, сцене намењене деци, о међународној позоришној сарадњи у доба короне говорили су, између осталих, и представници Секретаријата за културу, директори београдских позоришта, директори и уметнички руководиоци српских позоришних, музичких и филмских фестивала, као и инострани гости из Хрватске, Словеније, Русије, Велике Британије и Америке.

У првом делу излагања на тему изазова пред којима су се нашла позоришта у време пандемије, говорили су Гордана Гонцић, ВД подсекретара за културу Града Београда, Новица Антић, директор Атељеа 212, докторка Весна Слепчевић из Градског завода за јавно здравље Београд као и Јасна Новаков, извршни директор Звездара театра.

 

„Звездара театар је мали колектив, без глумачког ансамбла. У оваквим кризним ситуацијама, то на неки начин може да се доживи и као олакшавајућа околност јер управљате мањим бројем људи, лакше је спровести мере, лакше је мотивисати људе, међутим, с друге стране, може се посматрати и као тешкоћа, као већа опасност. С обзиром да смо усмерени на велики број сарадника који раде у другим позориштима, снимају серије и филмове, поготово сада када се у Србији снима велики број нових телевизијских серија, на представе и пробе нам долазе људи који због остварених контакта са великим бројем људи на другим местима, потенцијално представљају повишени ризик. Зато је наша пажња била максимално усмерена на превенцију и резултати су били задовољавајући.” – истакла је у свом уводном делу излагања извршна директорка Звездара театра.

Када смо код превенције, Јасна је подсетила да се од самог почетка пандемије водило рачуна о мерама заштите, дезинфекцији, превентивним тестирањима запослених и глумаца.

„Када смо, веома брзо после појаве епидемије, дефинисали глумце, музичаре, играче, тачније све извођаче представа као најугроженију категорију у процесу рада, из разлога што им природа њиховог посла не допушта да примењују мере заштите за себе и своје сценске партнере, одмах је постало јасно да смо за њих одговорни сви ми иза сцене тако што ћемо својим понашањем ризике свести на најмању могућу меру, обезбедити контролу и дезинфекцију, превентивно тестирање пре проба или представа.
Дугујемо велику захвалност нашој публици која редовно долази у позориште и која беспрекорно поштује све мере заштите. Вероватно је важну улогу имало и то што смо правовремено, веома тачно и детаљно, путем медија и свих наших других канала комуникације публици пружили праву информацију о ономе што их у позоришту чека, а првим доласком су и у пракси могли да се увере да је то заиста тако и да је све учињено да се у позоришту осете добро и безбедно по своје здравље.”

Осим приоритета да публика и запослени остану безбедни, Јасна се осврнула и на изазове и питања која нас очекују након овог периода.

„Већ месецима уназад размишљамо о ономе шта наш чека после короне. Тај пост-ковид период нас не оставља спокојним. Сигурни смо да ће нас након короне, „иза ћошка“ сачекати неки нови изазови које сада не можемо ни да предвидимо. Све како сада замишљамо пост-ковид време је на нивоу теорије докле год се не потврди у пракси. Ми за сада можемо само да претпоставимо, не и да знамо, да ли ће и у коликој мери публика остати уз позориште кад све ово прође. Да ли ће превелика употреба савремених технолошких средстава која на неки начин ствара и дозу отуђености, удаљити публику од нас или ће их, напротив, управо приволети позоришту? Наше је да будемо присутни, да будемо актуелни, да идемо у сусрет нашој публици и ако све то испунимо, можемо себи дати право да будемо оптимисти и да верујемо да ће и позориште поново пронаћи свој одговарајући модус вивенди. – закључила је Јасна у свом излагању.

ДEЦЕМБАРСКИ МАТИНЕ

„Звездара театар се определио за матине репертоар током децембра месеца јер је то била једина опција произишла из последње Уредбе Владе Србије којом је радно време позоришта ограничено до 17 часова радним данима и данима викенда. Како радним данима није могуће играти представе у матине терминима, одлучили смо да играмо викендом. Морам рећи да то није ништа ново у позоришној пракси, сећам се позитивног примера играња матинеа од 12 сати током осамдесетих година прошлог века када је то била релативно уобичајена пракса. Нисмо имали никакву бојазан да публика то неће прихватити, што се и показало јер смо за дан и по распродали скоро све расположиве карте за децембар.” – истиче извршна директорка Звездара театра.

ПОВЕЗАНЕ ВЕСТИ

НАГРАДА ЈОАКИМУ ТАСИЋУ У ШАПЦУ

  Глумац Јоаким Тасић је добио награду „Залог за будућност“ на 4. Фестивалу „Позоришно пролеће“ који је организован у Шапцу од 8. до 15. априла.     Награду за „изузетно комичарско остварење у веома захтевној и стилски ризичној улози Симеона […]

Детаљније

НАЈАВЉЕН ПРОГРАМ ПОЗОРИШНОГ ПРОЛЕЋА

  Конференција за новинаре поводом четвртог издања шабачког фестивала „Позоришно пролеће“ одржана је данас у Звездара театру. Фестивал ће се одржати од 8. до 16. априла у Шапцу.     Ове године селекција носи назив „Неприлагођени класици” због тога што […]

Детаљније