Vesti

НОВИ БЛОГ О ПРИМЕЊЕНОЈ МУЗИЦИ

 

 

Нови блог на сајту Звездара театра открива како настаје музика за позоришну представу. Она лако може да публику убаци у одређено расположење, да изазове најразличитије емоције. Због тога је важно користити магију музике на прави начин.

 

 

Композитор Дејан Пејовић поделио је са нама искуство стварања музике за представу. Он је у Звездара театру композитор нумера за представе „Осама-Касаба у Њујорку” и „Феликс“. Сматра да за музику у одређеној сцени мора да постоји разлог, она не треба да се ствара да би се задовољила форма, већ треба на прави начин да обликује и обједини целу поруку коју позоришна представа носи.

 „Примењена музика се у већини случајева дешава ван „реалног простора” одређене представе, серије или филма и као таква је озбиљно оруђе у рукама аутора. Њоме можемо наговестити догађаје или окарактерисати одређени лик. Дефинитивно делује на подсвесном нивоу, што јој омогућава да се „пришуња” гледаоцу и да управља његовим емоцијама. Ако знаш да искористиш то оруђе онда је лако завести публику, направити атмосферу, везати се за неке актере или догађаје, правити некакве асоцијације.Наравно, ово се може постићи само ако је и аутор уметничког дела за које се компонује музика свестан њеног значаја. Мора постојати јасан разлог за њено присуство. Када разговарам са редитељима, најчешће их прво упитам зашто им је потребна музика на одређеном месту, или бар шта желе да постигну у том моменту.  Увек мора да постоји некакав разлог, рецимо драматуршки, или можда постоји неки технички проблем у звуку или слици који треба да се што безболније премости. Не волим када кажу: „Ма, да ми направимо музику па ћемо видети кад ће нам затребати“. Тиме се ниподаштава и музика и њен аутор“, каже композитор Дејан Пејовић.

Цео текст блога можете пронаћи овде.

ПОВЕЗАНЕ ВЕСТИ

ЗВУК КОЈИ ОПИЈА И КОЈИ СЕ ПАМТИ

  Позоришна представа је права ризница доживљаја. Све што чујемо, видимо и доживимо, дуго остаје у нашем сећању. Док гледамо представу не можемо лако ни да рашчланимо то богатство детаља, од костима, сценографије, преко светла па све до музике, који…

Детаљније

ПОЗОРИШТЕ ТОКОМ ЛЕТА

    Позоришне сале које су до скоро биле до последњег места испуњене публиком сада су празне и замрачене. Врелина не успева да нађе свој пут до сцене, ту је увек за који степен свежије и пријатније. Позоришне даске одмарају,…

Детаљније

СТВАРАЊЕ ДРАМСКОГ ТЕКСТА

    У новом блогу за сајт Звездара театра пишемо о процесу стварања драмског текста. Он је основа позоришне представе, полазна тачка од које настаје чаролија. Редитељ, глумци, костими, сценографија оживљавају исписана слова, стварају ликове од крви и меса и…

Детаљније