Vladimir Kecmanović

OSAMA-KASABA U NJUJORKU

Kupi ulaznice Rezervacije

O PREDSTAVI

Pisac:

Vladimir Kecmanović

Dramatizacija

Kosta Peševski i Darko Bajić

Reditelj

Darko Bajić

Scenograf

Vesna Popović

Kostimograf

Dragica Laušević

Kompozitor

Dejan Pejović

Lektor

dr Ljiljana Mrkić-Popović

Video animacija

Nemanja Vojnović

Producent

Dragiša Ćurguz

Asistent scenografa

Mia Medenica

Inspicijent

Duško Ašković

Majstor svetla

Radovan Samolov, Vlado Radojević

Majstor tona

Nikola Jovović, Novak Ašković

Video projekcija

Matija Jovanović

Šminker

Marijana Golubović

Rekviziter

Miodrag Tešović

Garderoberi

Lidija Nikolić, Jelena Dunjić

Autor video spota

Stevo Mandić

Dizajner

Aleksandra Ilić

Fotografi

Nikola Vukelić i Matija Jovanović

PREMIJERA

4. april

TRAJANJE

120 minuta

Igraju

Andrija Kuzmanović

Pripovedač

Jovan Jovanović

Murat (Rus novinar)

Iva Ilinčić

Milica (Francuskinja umetnica)

Branko Janković

Munir (Meksikanac policajac)

Isidora Simijonović

Esma (Venecuelanka manekenka)

Amar Ćorović

Bajo (Jevrejin japi)

Reč reditelja

Darko Bajić

Predstavi „Osama – Kasaba u Njujorku” prišao sam iz jednog drugog ugla u odnosu na onaj ugao iz kojeg se toj istoj priči prilazi u romanu. To je za mene, pre svega, bila priča o generaciji meni bliskoj, koja je iz bezbrižnog odrastanja u Jugoslaviji ušla pravo u krvavi rat. Neke je poslao direktno u smrt, neke u emigraciju, a neke ostavio ovde da žive suočeni s posledicama tragedije koju su preživeli. Kroz ovu predstavu sam pokušao da dođem do odgovora, da li za moju generaciju postoji mogućnost pročišćenja od rana ili do tog pročišćenja mogu da dođu tek sledeće generacije. Naša deca.

Reč pisca

Vladimir Kecmanović

Kao što je Andrićev nesrećni junak umislio da je turski sultan i tu iluziju platio životom, Bajazid-Bajo iz romana Osama umišlja da je terorista Osama Bin Laden i završava jednako tragično. Obojica skončavaju u prokletoj avliji – jedan u turskoj apsani, iz koje, u metaforičnom smislu, niko nikada nije izašao, a drugi u globalnom zatvoru iz kog ni metaforično ni fizički pobeći nije moguće. Dramski tekst OSAMA-Kasaba u Njujorku, koji predstavlja slobodnu adaptaciju mog romana, ovu istinu otelovljuje na nešto manje žestok način. Možda zato što publika ne voli da se suočava sa mučnim istinama. Možda i zato što vladare današnjeg sveta nije mudro izazivati direktnim poređenjem sa osmanlijskim zulumćarima. A najverovatnije je da su ta dva razloga duboko i čvrsto povezana.

Show must go on

Reč pisca dramatizacije

Kosta Peševski

Osama – Kasaba u Njujorku možda je i najveći izazov s kojim sam se do sada susreo kao dramaturg. Živopisna i ekspresivna priča o odrastanju, prijateljstvu, ljubavi i ratu u formi romana ispričana je na takav način da je njena transformacija u pozorišnu dramu bila prilična enigma. Imala je potencijal da oživi na sceni, ali trebalo je naći način kako da se glavni tok priče i njegovi najvažniji rukavci prebace u drugi kanal, onaj dramski. Rešenje je zapravo bilo sve vreme pred očima. Glavni junak romana, u svom njujorškom baru, zapravo sve vreme izvodi predstavu prepričavajući nekome svoje uspomene. Tu je bio i ključ kojim se dolazi do dramatizacije i predstave. Celu tu njegovu solo tačku i sve likove i događaje sa kojima živi u mislima trebalo je izneti na scenu. Nadam se da je dramatizacija sačuvala snagu likova i njihove tragedije i da će joj to doneti dug život na sceni Zvezdara teatra.

NAGRADE

Andrija Kuzmanović

  • Najbolja glavna muška uloga u sezoni 2017/2018, Belgrade Edt Culture blog, 2018.
  • Gran pri za najbolju mušku ulogu, 35. Susreti pozorišta/kazališta Bosne i Hercegovine, Brčko, 2018.
  • Najbolji glumac, 14. Međunarodni festival pozorišta „Zlatna vila", Prijedor 2019.
  • „Zoranov brk", 28. Dani Zorana Radmilovića, Zaječar, 2019.

Vladimir Kecmanović

  • Najbolja originalni (praizvedbeni) tekst, Belgrade Edt Culture blog, 2018.

Iva Ilinčić

  • Najbolja mlada glumica, 14. Međunarodni festival pozorišta „Zlatna vila", Prijedor 2019.

Dejan Pejović

  • Najbolja autorska muzika, 14. Međunarodni festival pozorišta „Zlatna vila", Prijedor 2019.

Kosta Peševski i Darko Bajić

  • Posebna nagrada za dramatizaciju teksta, 14. Međunarodni festival pozorišta „Zlatna vila", Prijedor 2019.

Pisali su o predstavi

  • „Dok vodi priču od Njujorka do rodne Kasabe (koja može biti svaki grad u provinciji i bilo gde na svetu baš kao kod Andrića) i Sarajeva, od internacionalne atmosfere savremene Amerike u njujorškom kafiću gde danas konobariše, pa nazad u mladalačku bezbrižnost Kasabe i Sarajeva, do rata koji mu je zauvek promenio život, Andrija nas podseća da njegovog Pripovedača znamo iz „prošlog života” i tera da mu verujemo i saosećamo s njim. Ni traga u toj glumi od inspektora Pletikosića kog je tumačio nedavno u „Senkama nad Balkanom”. To govori o velikom potencijalu. Ali, valjda je i on svestan, ako ovde stane biće kao da nije uradio ništa posebno. I nije on jedini dobar u „Osami”. Zapravo, najjače osećanje posle gledanja ove predstave je da, ipak, postoji opasno dobra ekipa mladih glumaca koji su pravo osveženje na našoj ozbiljno umornoj i ostareloj sceni. Reditelj Darko Bajić odlučio se za rizičnu podelu bez velikih zvezda i pogodio.”

    Milojko Božović, urednik kulture, Blic

  • „Vrlo spretan i simpatičan glumac, Andrija Kuzmanović, ispričao je, skokovito u vremenu, priču o “sarajevskoj raji”, o tome kako se ideologija kao klin zabila između njih i mnoge koštala domovine, a ponekoga i života. Ekstremizam rađa ekstremizam – pa se mali sin Murata i Milice, Baja, izmetnuo u vatrenog pobornika Osame bin Ladena, uprkos pogubnosti takvih ideala, u šta ga svi uveravaju. Samo majka Milica (vrlo potresna scena, kada mu u Sarajevu otac strada od “prijateljske vatre) zabradi se iz želje da, po svaku cenu, prati sina, jer joj je samo on ostao.”

    Dragana Bošković, Večernje novosti

Zvezdara Teatar