O PREDSTAVI
Pisac:
Vladimir Kecmanović
Dramatizacija
Kosta Peševski i Darko Bajić
Reditelj
Darko Bajić
Scenograf
Vesna Popović
Kostimograf
Dragica Laušević
Kompozitor
Dejan Pejović
Lektor
dr Ljiljana Mrkić-Popović
Video animacija
Nemanja Vojnović
Producent
Dragiša Ćurguz
Asistent scenografa
Mia Medenica
Inspicijent
Duško Ašković
Majstor svetla
Radovan Samolov, Vlado Radojević
Majstor tona
Nikola Jovović, Novak Ašković
Video projekcija
Matija Jovanović
Šminker
Marijana Golubović
Rekviziter
Miodrag Tešović
Garderoberi
Lidija Nikolić, Jelena Dunjić
Autor video spota
Stevo Mandić
Dizajner
Aleksandra Ilić
Fotografi
Nikola Vukelić i Matija Jovanović
PREMIJERA
4. april
TRAJANJE
120 minuta
Igraju
Andrija Kuzmanović
Pripovedač
Jovan Jovanović
Murat (Rus novinar)
Iva Ilinčić
Milica (Francuskinja umetnica)
Branko Janković
Munir (Meksikanac policajac)
Isidora Simijonović
Esma (Venecuelanka manekenka)
Amar Ćorović
Bajo (Jevrejin japi)
Reč reditelja
Darko Bajić
Predstavi „Osama – Kasaba u Njujorku” prišao sam iz jednog drugog ugla u odnosu na onaj ugao iz kojeg se toj istoj priči prilazi u romanu. To je za mene, pre svega, bila priča o generaciji meni bliskoj, koja je iz bezbrižnog odrastanja u Jugoslaviji ušla pravo u krvavi rat. Neke je poslao direktno u smrt, neke u emigraciju, a neke ostavio ovde da žive suočeni s posledicama tragedije koju su preživeli. Kroz ovu predstavu sam pokušao da dođem do odgovora, da li za moju generaciju postoji mogućnost pročišćenja od rana ili do tog pročišćenja mogu da dođu tek sledeće generacije. Naša deca.
Reč pisca
Vladimir Kecmanović
Kao što je Andrićev nesrećni junak umislio da je turski sultan i tu iluziju platio životom, Bajazid-Bajo iz romana Osama umišlja da je terorista Osama Bin Laden i završava jednako tragično. Obojica skončavaju u prokletoj avliji – jedan u turskoj apsani, iz koje, u metaforičnom smislu, niko nikada nije izašao, a drugi u globalnom zatvoru iz kog ni metaforično ni fizički pobeći nije moguće. Dramski tekst OSAMA-Kasaba u Njujorku, koji predstavlja slobodnu adaptaciju mog romana, ovu istinu otelovljuje na nešto manje žestok način. Možda zato što publika ne voli da se suočava sa mučnim istinama. Možda i zato što vladare današnjeg sveta nije mudro izazivati direktnim poređenjem sa osmanlijskim zulumćarima. A najverovatnije je da su ta dva razloga duboko i čvrsto povezana.
Show must go on
Reč pisca dramatizacije
Kosta Peševski
Osama – Kasaba u Njujorku možda je i najveći izazov s kojim sam se do sada susreo kao dramaturg. Živopisna i ekspresivna priča o odrastanju, prijateljstvu, ljubavi i ratu u formi romana ispričana je na takav način da je njena transformacija u pozorišnu dramu bila prilična enigma. Imala je potencijal da oživi na sceni, ali trebalo je naći način kako da se glavni tok priče i njegovi najvažniji rukavci prebace u drugi kanal, onaj dramski. Rešenje je zapravo bilo sve vreme pred očima. Glavni junak romana, u svom njujorškom baru, zapravo sve vreme izvodi predstavu prepričavajući nekome svoje uspomene. Tu je bio i ključ kojim se dolazi do dramatizacije i predstave. Celu tu njegovu solo tačku i sve likove i događaje sa kojima živi u mislima trebalo je izneti na scenu. Nadam se da je dramatizacija sačuvala snagu likova i njihove tragedije i da će joj to doneti dug život na sceni Zvezdara teatra.
NAGRADE
Andrija Kuzmanović
- Najbolja glavna muška uloga u sezoni 2017/2018, Belgrade Edt Culture blog, 2018.
- Gran pri za najbolju mušku ulogu, 35. Susreti pozorišta/kazališta Bosne i Hercegovine, Brčko, 2018.
- Najbolji glumac, 14. Međunarodni festival pozorišta „Zlatna vila", Prijedor 2019.
- „Zoranov brk", 28. Dani Zorana Radmilovića, Zaječar, 2019.
Vladimir Kecmanović
- Najbolja originalni (praizvedbeni) tekst, Belgrade Edt Culture blog, 2018.
Iva Ilinčić
- Najbolja mlada glumica, 14. Međunarodni festival pozorišta „Zlatna vila", Prijedor 2019.
Dejan Pejović
- Najbolja autorska muzika, 14. Međunarodni festival pozorišta „Zlatna vila", Prijedor 2019.
Kosta Peševski i Darko Bajić
- Posebna nagrada za dramatizaciju teksta, 14. Međunarodni festival pozorišta „Zlatna vila", Prijedor 2019.