Blog

ИНТЕРВЈУ СА СЛАВИМИРОМ СТОЈАНОВИЋЕМ

(Поводом редизајна визуелног идентитета Звездара театра)

 

Славимир Стојановић

 

1. Зашто сте желели да постанете дизајнер?

 

Посао графичког дизајнера има изразито високу фреквенцију посла, у којој сте свакодневно у прилици да са неким поделите своје идеје и визије. Вероватно сам ово осетио у најранијој младости и остао навучен на тај узрочно-последични систем, где увек прво мораш нешто ти добро да урадиш, да би ти се добро вратило.

 

Славимир Стојановић

 

2. Ког тренутка из Ваше каријере се најрадије сећате?

 

Најрадије се сећам самог почетка, када сам као тинејџер, пун љубави према сопственој новооткривеној дизајнерској интелигенцији, на једној судбоносној рођенданској журци на Карабурми, изузетно поуздано убеђивао све присутне како се лого диско-рок групе KISS, у ствари чита KI44.

 

3. Да нисте дизајнер чиме бисте се бавили?

 

Фудбалом. Не бих предалеко стигао, али бих се бавио.

 

 

4. Шта или ко је највише утицао на Ваш рад?

 

Са ликовне стране утицаји су бројни, али са идејне стране одувек сам желео да у дизајну будем Душко Ковачевић. То уопште није лако, сад тек видим и озбиљно размишљам да се ипак вратим фудбалу.

 

5. Где налазите инспирацију?

 

Највише у раду других талентованих људи, чији таленат покушавам да разумем, раставим на саставне делове и поново спајам по некој својој логици.

 

 

6. Који је по Вашем мишљењу значај позоришта?

 

За мене као визуелног уметника позориште има посебан значај. Ту могу да посведочим како су нечији таленат и креативна визија покренули статичне дводимензионалне идеје којима се иначе свакодневно бавим. Позориште је четврта димензија живота.

 

7. Да ли се сећате тренутка када сте заволели позориште?

 

Сећам се да сам као клинац у основној школи неколико пута гледао Радована III у Атељеу 212, од тада само у позоришту могу да осетим тектонске промене у души, да их за време представе освестим и надахнем се за нове креативне изазове. То ми у биоскопу далеко теже полази за руком.

 

8. Како бисте описали рад на редизајну визуелног идентитета Звездара театра?

 

Пре свега је то велика част. Можда за мене и већа него за неког другог, јер сам огромну количину инспирације за своје ликовне ауторске пројекте црпео баш из легендарних представа Звездара театра.

 

Позориште је четврта димензија живота.

 

9. Који је највећи изазов са којим сте се суочили током тог процеса?

 

Највећи изазов је како визуелним идентитетом позоришта парирати квалитету представа. Бити непретенциозан и логичан, а ипак приметан и запамтљив.

10. Опишите Звездара театар у три речи?

 

Галаксија легендарних тренутака

 

Славимир Стојановић Фотограф: Небојша Бабић

Кратка биографијa

Славимир Стојановић je рођен у Београду 1969. године. Студирао је на Академији за примењену уметност и дизајн у ХДК-у – Школи за дизајн и примењену уметност (швед. Högskolan för Design och Konsthantverk) на Универзитету у Гетеборгу (Шведска).

Његов рад у домену визуелне комуникације, дизајна и оглашавања донео му је више од 200 међународних награда. Његов рад се нашао у престижним светским часописима, а његова дела су у колекцијама у Музеју уметности и оглашавања у Хамбургу и Музеју плаката у Варшави.

Више информација потражите на slavimir.com

ПОВЕЗАНЕ ВЕСТИ

УТИСЦИ СА СИНОЋЊЕГ ИЗВОЂЕЊА 50. БЕТОН МАХАЛЕ

Публика је синоћ имала прилику да погледа 50. јубиларно извођење представе Бетон махала у Звездара театру. Погледајте део атмосфере на линку.

Детаљније

БЕТОН МАХАЛА СЛАВИ ЈУБИЛЕЈ – 50. ИЗВОЂЕЊЕ

Представа Бетон махала 50. пут пред публиком и први пут на српском знаковном језику у оквиру акције Да чујемо позориште.

Детаљније

ОЦЕНА 9,83 СТИГЛА ИЗ ЗАЈЕЧАРА

Хипноза једне љубави освојила награду у Зајечару са оценом 9,83 на Данима Зорана Радмиловића, "Зоранов брк" за Драгана Петровића Пелета.

Детаљније